Nonii, nyt sitten taas asiassa ollaan viisaampia eli alustavasti leikkauspäiväksi on merkattu 6.6 :) Tässä lyhyesti se leikkaus mikä mulle tehdään:

"Mahalaukun kavennusleikkauksessa (sleeve) mahan runko-osaa kavennetaan ja ylimääräinen osa poistetaan elimistöstä siten, että käyttöön jää n. 100-200 ml suuruinen putki mahalaukkua. Molemmissa leikkausmenetelmissä tärkein laihtumiseen vaikuttava asia on se, että syödyn ruoan määrää joutuu ratkaisevasti vähentämään. Molemmissa leikkauksissa myös ns. nälkähormonia tuottava solualue joko ohitetaan tai poistetaan. Leikkaukset tehdään yleensä tähystysmenetelmällä. Useimmiten potilaat laihtuvat yli puolet liikapainostaan ja tulos on varsin pysyvä"

Ensi kuun alussa on käynti spirometriassa, koska mulla on tupakointia taustalla (nyt ollu yli 5 vuotta polttamatta) niin anestesialääkäri halusi tämän tutkimuksen. Jos joku ei tiedä mitä spirometria tarkoittaa niin siinä vedetään ensin keuhkot niin täyteen ilmaan kun ikinä pystyy ja sitten se puhalletaan sellaseen laitteeseen ja sitäkin niin kauan et tuntuu ku silmät pullistuis päästä...kivutonta tää kuitenkin on ja mulla on tulokset ollu aina ihan ok.

Nyt odottelen, että ravitsemusterapeutti soittaisi vielä tämän viikon puolella niin saisi tietää sen tarkan päivän jolloin alottaa ENE-dieetin. Olen sen verran pöhkö, että odotan dieetin alkua ihan innoissani. Ehkä senkin takia, että oon taas vaihteeks kyllästyny miettimään mitä ruokaa tekisi niin sitten ei tarttis kolmeen viikkoon miettiä :)

Eilen tilasin ne 7 laatikkoa Nutrilettin keittoja sekä pirtelöitä...eiks oo ihanaa ku laihduttaessa saa vedellä pirtelöitä vaikka aamusta iltaan joka päivä :D

Joo, ei mulla nyt muuta näin aamutuimaan, alan keittelee koirille ruokaa :)

Aurinkoista päivää kaikille.