Nyt on sit rav.terapeutilla eilen käyty vihdoinkin ja kumma kyllä mulla oli ihan hyvä fiilis jo sinne mennessä. Ensin tietty kävin vaa'alla ja kerrankin se näytti samaa mitä mun kotilaite eli sen mitä näytti lauantainakin ja aamulla ennen sinne menoa. Toisaalta se taas ois voinu näyttää vähemmänkin kun mulla jo kolme ateriointia ennen käyntiä, kotona käyn heti herätessä. No mut ei sillä nyt niin merkitystä, pääasia on, että paino laskee edelleen.

Mä kun oon tällänen putkiaivo ni en myöskään ton painonpudotuksen kanssa osannu ajatella sitä mitä se leikkauksen jälkeen on pudonnu viikoille jakaen...no sehän on n. 800 gr/vk joten sekin on hyvä vauhti leikkauksen jälkeen...sitäpaitsi mitä hitaammin ni sen parempi (paitsi kun ei oo kärsivällisyyttä) eli kilot ehkä pysyy paremmin sitten myös poissa. 

Juteltii siinä sit kaikkee muutakin...kalorit ja proteiinit on kohillaan, mutta voin ottaa vielä sen pienen määrän vaikka niitä pähkinöitä lisäksi :) Keskusteltiin myös siitä miten erilaisia käytäntöjä noissa leikkauksen jälkeisissä ohjeissa on, koska se mikä mäkin oon saanu on suomen rav.terapeuttien yhteistyöllä tehty ja hyväksytty. Pitäisi olla sama tämän maan joka kolkassa. Tästä juteltiin ihan sen takia kun facessa yhdessä ryhmässä meinas myrsky tulla kun kerroin syöväni viljatuotteita...niitä ei kuulema kannata/voi syödä koska niistä ei saa mitään...no hitto soikoon kyllä saa esim. kuituja ja ne myös kuuluu siihen ravintopyramidiin. Järkeä pitää käyttää kaikessa myös siinä, että haluaako oikeesti loppuikänsä mittailla kaiken syömisensä ja syödä liian vähän kun kuulema nälkä on parempi mitä se, että on hyvä olla. En mäkään syö ku pieniä määriä, en mittaile ku puuron ja mä silmämääräisesti laitan kuppiin ja syön siitä sit mitä jaksan...melkein joka kerta oon jaksanu kaiken eikä oo tullu ähky olo mutta silti nälkä pysyy loitolla. Lyhyesti sanottuna, kaikkea voi syödä kun sen tekee ajatuksella eikä pingota asioiden suhteen. Mulla on nyt hyvä ja tyytyväinen fiilis...ainaki hetken :D

Yks mikä mulla nyt tuntuu että ei voi kuulua ruokavalioon, on karjalanpiirakka. Maistuu hyvälle niinku ennenkin ja syötyä saan, mutta syömisen jälkeen alkaa tuntumaan ku jonkinlainen kuoha nousis mahasta ylöspäin ja alkaa röyhtäyttää kauheesti. Mä etin jostain ruispohjalle tehtyjä ja kokeilen niitä ku piirakka on niin hyvä välipala.

Lenkillä en oo käyny lauantain jälkeen joka ottaa päähän mutta eilen ny oli mikä oli eli kun on iltapäivällä menoa niin silloin en mee, tänään taas lähen parin tunnin päästä kyydillä isoon kauppaan ja sit en ennen sitä nyt kerkeis varmaan aamupalaakaan syömään....nyt on siis tän viikon lepopäivät pidetty ja jos ei vettä tuu kaatamalla ni lenkki on sitten joka aamu.

Poika lähti eilen inttiin ja tosi haikee olo...aamu meni ihan hyvin kunnes aamutv:ssä mainittiin miten 12 000 nuorta lähtee armeijan palvelukseen ni sitten ne padot aukes ja varmaan 10 minuuttia itkin ku niagara..joo mä tiiän, että oon ihan pöljä mut mä ny oon tälläi. Kävi se mua moikkaamassa vielä tos matkalla ku oli sinne lähössä ja taas tuli itku...itku tuli siinäki ku laitto valokuvan intin vaatteet päällä...huah, mun vauva <3

Tässähän tätä höpötystä taas tarpeeks, mä vetäsen vielä kahvin ja rahkan naamariin joten se on moro tältä osin :)