Tälläi lyhyt postaus tähän ni jää todistusaineistoa tuleville polville :D

Eli joo...reissu oli tosi kiva, mulla oli noita eväitä mukana ni ei tarvinu miettiä sit mistä aina saa mutusteltavaa.

Ihan ekana ku Porvooseen päästiin, pysähdyttii siihen torille ja käytii kahvilla, mä en syöny mitää siinä koska aamupalasta ei ollu viel kauheen pitkä aika. Siitä jatkettiin satamaan ja käytiin jokiristeilyllä Fredrikalla...saatettiin käydä meren puolellaki mut siitä en oo ihan varma. Menomatkan aurinko paisto suoraan laivan kärkeen missä mä istuin ja sit taas tietty takasintulo matkalla mä palelin siinä nokassa. Paljon tuli kuvattua ja tässä nyt yks parhaista kuvista mitä tolta risteilyltä sain :)

Uusi2_wm.jpg?1501401146

Oiskohan jotain tunnin verran kestäny tää reissu, en kattonu kelloa.

Risteilyltä lähettii sit Brunbergin makeistehtaan myymälään (mä bussissa sit vetäsin jo yhen eväsleivän, laivalla napostelin pähkinöitä). Ostin aika paljon suklaata ja lakritsaa, mutta ne annoin sit pojalle mukaan ku lähti takasin varuskuntaan...itselle ostin yhen sokerittoman suklaalevyn :) Kyl mä maistoin nyt ekan kerran ihan tavallistakin suklaata ku siellä oli niitä maistiaisia ja hyvää oli mutta mulla tuli vähän outo olo siitä jälkeenpäin.

Sit oli vuorossa ruokailu...en muista ravintolan nimeä mutta ihan pieni viihtyisä ruokaravintola joka oli täynnä ku turusen pyssy, onneks meille oli varattu paikat. Mulla nyt sit ekan kerran tuli käytettyä tota sinistä korttia eli lääkärintodistusta jolla voi pyytää joko puolikkaan aikuisten annoksen tai sitten lasten annoksen....mä sain sit lastenannoksen sillä. Ihan hyvä lehtipihvi ja tietty pihviä pidin ensisijaisesti tärkeimpänä syödä joten se meni melkein kokonaan, muutama ranu ja 2 kurkkuviipaletta. Oli kylläinen olo ja jälkeenpäin vasta join :)

20170722_134937.jpg

Miinusta täytyy antaa ravintolalle siitä, että tuon ruuan saanti ole todella hidasta. Mun naapuri kerkes syömään oman aikuisten annoksensa sillä aikaa ku mä odottelin omaani...en ymmärrä mikä siinä kesti niin kauan ja nälkä oli jo kauhee.

Ruokailun jälkeen oli sit sitä omaa aikaa ja kierreltiin ympäri vanhaa kaupunkia...Porvoon kirkkoa oisin halunnu vähän paremmin kuvata mut just silloin saatiin kauhee ukonilma ja rankkasade niskaan.

Ihana oli palata takasin kotia, mutta en kadu kun lähdin. Reissu kokonaisuudessaan kesti suunnilleen klo 8-17 :)

Nyt siis sunnuntai eli sama päivä mitä tämän julkaisen...Petra voi edelleen ihan ok eli vointi ei ole huonontunu, ulkona voidaan käydä normisti, mutta tietty lyhyemmin ja hitaammmin. Huomenna eläinlääkärille soitto heti aamusta. Omalla lenkillä kuitenkin kävin taas ja huomaamatta meni se lähemmäs 8 kilsaa, kaks kertaa lisäsin laastareita varpaisiin...onneks oli mukana :)

Mut tässä tää...ei täs mitää lyhyttä ollu taaskaan, mut mä en vaan osaa ;)