Mulla on varmaan stressi alkaa nyt heittää ihan yli joten pakko pysähtyä ja luopua tietyistä asioista hetkeksi....eihän kyse ole kun tästä loppuviikosta.

En ollut eilen siellä salilla, kävelin kaupunkiin ja sen jälkeen ku tulin kotia ni jotenkin ahdisti ajatus mennä sinne ikkunattomaan tilaan hikoilee joten mä lähin sit kävelee ku aurinkokin paisto. Ei mikään loistavin idea koska ainakin täällä jalkakäytävät on ihan karseessa kunnossa...se vähäkin lumi mitä tullu ni mistä kohtaa sulanu ja valunu vettä jalkakäytäville ni oli aivan mustaa jäätä...kieli keskellä suuta sai mennä ja jokaista askelta varoa....en nauttinut ja alaselkä alko kipuilee ku kroppa kokoajan jännittyneessä tilassa.  En hoksannu laittaa walk trackeria päälle heti kotoa lähtiessä mutta varmaan joku 5,5 kilsaa siitä tuli matkaa, kaupunkireissu vajaa 2 km ja askelia tuli eiliselle yli 18K eli ei sit huono päivä ollenkaan...yö oli kyl ihan tuskaa taas selän takia.

Mut joo..mitkä asiat täytyy nyt työntää taka-alalle...se, että saan perjantai-aamuun mennessä pois puuttuvan - 900 gr ja sen, että mä kokoajan mietin hetkeä milloin lähteä kävelee tai lähdenkö salille...noi asiat pyörii mun päässä ihan kokoajan ja tänää aamulla tajusin miten huonosti mä voin. Aamulla en meinannu saada aamupalaa alas ollenkaan vaan tuntu et nielen ja nielen vaan mut ruoka pysyy suussa..sit oli vielä vähän jotain välipalaakin mänkättävä ennen kuukauden ekaa kauppareissua, vanukaskaan ei meinannu upota yhtään. Kaupassa sit mulla alko tulee tosi huono oli, pelkäsin et oksennan siihen pullatiskin eteen...hitto miten eto se yleensä niin ihana tuoksu. Etsin myös jo istumapaikkaa mihin käydä kun silmissä alko heittää...alko itkettääkki. Sit mä ton päätin, että nyt juhlin juhlani ja sit taas ruotuun ja nokka kohti uusia pettymyksiä.

Ihmiset yleensä kai juhlii isommasti silloin kun täyttää pyöreitä ja niin mäkin teen joten sallikaa tän asian suhteen turhamaisuuteni.

Kello on nyt puol 3 ja mä oon aivan tööt, voisin nukahtaa sadaksi vuodeksi mut koirille täytyy taas kokata kasvikset ja keittää niitten lihoja ku muuten jääkaappiin ei mahu muuta jos en keittele niitä sieltä pakkaseen ensin. Alottaa tekee lasagne mitä tarjoan isälle ja sen vaimokkeelle kun tulevat syömään huomenna iltapäivällä tai lähinnä kai paistan vaan jauhelihan valmiiksi nyt ja aamulla sit kasaan sen ja paistan. Mä teen tällä Valion - reseptillä, jolla en ole tehny ennen mut yks frendi kehu kerran ja sano ettei ikinä enää tee muulla tavoin :)

Viime sunnuntaina tein itelleni palapaistia ja keittelin lihoja sit tuplamäärän, puolet keitetyistä laitoin kans pakkaseen ja niistä teen sit mutsille ja sen ukolle palapaistin, tänää teen sen lisäksi pottumuussin....eli mutsi ukkonsa kanssa ei tuu syömään...se ukko ei tuu ikinä meillä käymään ku koirista voi tarttua vaikka yks karva tai jotain...on tainnu viimeks käydä joskus vuosituhannen alussa. No mut siis enivei, mutsi tulee huomenna käymään aamupäivällä ja lyhentää mun otsiksen ni annan sille sit ruuat mukaan ni syököön kotona.

Huomenna täytyy sit tehdä kinkkupiirakkaa, lisään vaan ohjeeseen purjoa, juustoraasteena käytän mustaleimaa enkä myöskään taikinaan laita timjamia vaan hiukan oreganoa. Juustosarvet varmaan kans tulee huomenna sit samalla uunin lämmityksellä mitä piirakka tarvii. Mustaleimaraasteen tilalle vaihdan cheddar-raasteen ja teen siis kaksinkertaisen taikinan. Yritän muistaa vähän kuvailla mitä saan aikaseks...jos saan aikaseksi mitään. Kanasalaatti valmistuu sit perjantaina.

Tää nyt tässä, mä torkahdan ehkä hetkeksi ni jaksan sit touhuta noi loput mitä tänää pitääkin.

Ihanaa päivää kaikille <3