..tälle vuodelle siis :)

Mä oon nyt ollu kirjottamassa tätä blogia jo monta päivää ja saanu aikaseksi otsikon ja ton ekan rivin...hirveen vaikee jälleen kerran saada ajatuksia tekstinmuotoon :(

Mutta joulu tosiaan meni, ei ollu joulustressiä ja kaikki meni hyvin, poitsu oli mun seurana eiliseen asti ja lähti sit jo omille teilleen. Muuten oltiin ihan täs kotona mut tapaninpäivänä perinteisesti käydään syömässä mun isällä ja sen avokilla. Nolottaa myöntää mut aika iso osa kinkusta meni roskiin ku ei vaan kyenny...eikä sekään ollu ees kolmea kiloa mut pojallakin alko jo tökkimään tapaninpäivän jälkeen. Piparit ja maustekakun leivoin ja aattoiltana otettiin yhdet glögit :)

IMG_20171223_191948.jpg

Yks kauhee asia läjähti päin naamaa jouluaaton aamuna. Mähän rakastan jouluruokia ja varsinkin ku aatto aloitetaan riisipuurolla ja kinkkuleivällä. Puuroa keittäessä mä tajusin et hitto soikoon...enhän mä pysty syömään puuroa ja kinkkuleipää samanaikaisesti, kahviakin vielä ja jouluruokakin on sit minimaalinen....tää kirpas, ehkä inhottavin asia tän koko projektin ajalta. Kyl mä vähän korvasin asiaa sillä, että söin ähkyn jokatapauksessa mut ei tää annos silti päätä huomaa. Vert. pojan ja mun lautanen :D

IMG_20171224_150558.jpg

Noh, mutta noilla mentiin ja vika joululootat vedettii torstaina karjalanpaistin kera.

Painohan oli iloisesti laskenut joulusta huolimatta. Vaikka toi mun seuranta näyttää vain -600 gr niin kävin keskiviikkona vaa'alla ja painoa oli tullut lisää 400 gr eli tavallaan mä sain viikon aikana pois kilon (tällee on kivempi ajatella)...tanssinu oon taas läskit tutisten  eli on saanu jouluherkut kyytiä :)

Ahkerakin mä oon ollu ja saanu valmiiks sitä sun tätä. Tämä 5D päinting on mun kummitytön joululahja, mutta ku sain sen valmiiksi vasta pari päivää sitten niin lupasin toimittaa ensi viikolla sitten lahjansaajalle. 

IMG_20171229_084919.jpg

Ja tää seuraava on sitten taas kummitytön äidille..tätä tehnyt pitkin syksyä täytetyönä, mutta tosiaan eilen valmistui

20171230_143306.jpg

Mun veljentytöllekkään en sit kerenny ees miettiä joululahjaa ajoissa joten tilasin heidän kissasta tuollaisen 5D pohjan ja lähetän sen sitten, alustavasti lupasin lahjansaajalle sen helmikuulle :)

Oon kerenny kutimiakin kalisuttaa, yhet säärystimet valmiiksi

IMG_20171226_103304.jpg

Ja villasukat on työn alla, toinen tehty ja toinen vielä puikoilla joten niistä kuvaa sit myöhemmin :) Mä kaivelin eilen jo kankaita esiin ja vähän leikkelinkin jos jossain vaiheessa tekis pussukoita lisää valmiiksi ku ens viikolla tilaan kehyksiä...ei tarvi sitten ku kehystää ja lähettää eteenpäin tai sitten tarjoon facessa kavereille ostettavaksi :)

Tällänen oli meidän joulu, tänään vaan olen koirien kanssa kotona...Petralle annan rauhottavia (diapam) tossa iltapäivällä ku ollaan käyty ulkona koska sen pelko on jotain niin järkyttävää katseltavaa rakettien takia et voisin vaan itkeä. Vuosi sitten meillä oli ekan kerran noi rauhottavat käytössä ja ne toimi kyl tosi hyvin...Vanha rouva oli sen verran tokkurassa ettei hoksannu juurikaan pelätä, nukkui vaan tyytyväisenä pökkyräänsä :)

Toivotan sinulle Lukija oikein Hyvää Uutta Vuotta 2018 ja palataan taajuudelle taas ensi vuonna <3