Härregyyd, mä oon ihan unohtanu koko blogin, tosin ei mun elämään kuulu edelleenkään kurjuutta kummempaa :)

Lenkkeilly ja sadan kilsan haastekkin jo tullu täyteen näissä maisemissa. Tää on eripaikasta kaupunkia mistä mun edelliset järvimaisemat on otettu :)

screenshot.731_wm.jpg

Kovin oon yrittäny syödä niinku pitää vaikka joinain päivinä väkisinkin meinaa joku jäädä väliin. Sunnuntai oli jotenkin outo...tein pihvejä ja söin yhden pienen pihvin suunillee tos yhen aikaa ip ja lisukkeena vaan pikkutomssuja ja kurkkua. Oli ihan sopivan kylläinen sen jälkeen. Välipalana vetäsin leivän mut sit vähän sen jälkeen tuli huono olo...just sillee ku ois vetässy ittensä kymmenkertaseen ähkyyn. Röyhtäsy oli vaarallista ja yhen kerran oksennus tulikin suuhun. Kuuden aikaan ois pitäny syödä päivällinen, mutta ei kertakaikkiaan vaan pystyny...desin piimää sain just alas...iltapalastakin piti jättää vanukas pois. Oli muuten seuraavana aamuna aikamoinen nälkä. Tää oli kyl eka kerta ku tuli tällänen tilanne, toivottavasti ei tuu uusiks...saattaa meinaan tulla kammo koko syömistä kohtaan ku oli aika paska olo.

Lauantaina vietettii sit pojan synttärikahvit (synt  26.9.97) ja en usko, että se pieni kakun pala ja pari keksiä vaikutti tohon seuraavan päivän ähkyilyyn. Mä en tee kakuista ees makeita...inhoon kakkujen koristelua ku ei mulla oo niin tuota mielikuvitusta ja haluu joka vuosi kuitenkin ees vähän erilaisen tehdä. Tänä vuonna tälläinen...

IMG_20170927_093004.jpg

Kiiwit ei ollu hyvä idea ku ainakin mun suuhun aivan liian karvaita..ehkä jopa vähän raakoja mut kyllähän tuota söi ennemmin ku selkäänsä otti :) Kermaa en käyttäny vaan väliin ja kuorrutuksen tein vaniljamoussesta ja väliin tuli myös tuota samaa mansikkasosetta sekä banaania (näähän on niiiiiin perusjuttuja), kakun kosteutus hoituu sitruunavedellä.

Mulla itellä on synttärit reilun kuukauden päästä ja kun nyt on sit taas pyöreiden vuoro ni aattelin sit kerranki tarjota juomaa myös vieraille. Löysin tälläsen nettikaupan saksasta ku Discandoo. Tilasin sit viime viikon maanantaina 7 lavaa siideriä, lonkeroa ja olutta + ystis tilas samaan itelleen 2 lavaa olutta. Nämä kaikki 9 lavaa kaikkine kustannuksineen maksoi 180 ekee ja nää tuodaan ihan himaan asti! Sitä en tiiä miksi tilaus lähetetään osissa, mutta eilen tuli jo osa eli aika nopeeta :)

Nyt on tullu ommeltua tosi paljon ja pitäs vielä useemman säärystimetkin kutoa, mut onneks niissä on aikaa jouluun asti. Mä laittelen myöhemmin kuvia noista jota oon saanu valmiiks :)

​Se on ny moro :)