Mä oon tyytyväinen ens viikon "vuosi" punnitukseen jos näyttää ees samaa mitä tossa samassa mitä viimeisin punnaus ollut. :)

Mut jee, varotan nyt heti alussa, että tää postaus tulee olemaan enimmäkseen kuvasaastetta :D Mä käyn ihan ylikierroksilla ja taas sujuu hyvin ( I wish) 5 asiaa samanaikaisesti. Mun varmaan täytyy alkaa tekee itelleni joku viikon aikataulu milloin ja minäpäivinä teen mitäkin, että tulis keskityttyä yhteen asiaan kerralla. Unilääkettä on täytyny lisätä koska en malttais pysähtyä ees nukkumaan vaikka väsy ois kuinka kauhee...yöllä jos herään ni ensimmäisenä mielessä et pitäskö vähän kutoa tms...tää ei todellakaan oo kivaa. Mulla ei tällä hetkellä ole hoitosuhdetta psyk.puolelle ku joulukuussa kävin vikan kerran leikkauksen tiimoilta siellä sairaalan psykiatrilla....voisin kuitenkin soittaa mun entiselle hoitajalle ja jutella voisko mulla sit kuitenkin olla joku maaninen kausi menossa...ja voisko mulla ollu kakssuuntainen mielialahäiriö koska ennen tätä häsläämistä mulla oli sellai ettei ois jaksanu mitään...tai sitten mulla yksinkertaisesti on vaan niin paljon energiaa sen takia, kun paino pudonnu ni jaksaa paremmin :)

No alotetaan tää kuvasaasteen jakaminen vaikka ruokajutuista :D

Viime viikonloppuna tein pitkästä aikaa peltilihapiirakkaa...ei siitä paljon jäänyt kuvattavaa ku poika kotona ja sen  yks ystävä. Täytettä jäi kuitenkin sen verran, että tein sit itelleni pari isompaa pasteijamaista. Näistä sain neljälle välipalalle :)

screenshot.941.jpg

Ihan siis kaupan voitaikinaa ja sisälle paistettua jauhelihaa, sipulia, pitkäjyväistä riisiä, keitettyä kananmunaa, mustapippuria ja suolaa. Munalla sutasen yleensä sen sulkukohdan ni pysyy paremmin kiinni...ja päältä tietenkin...kandee muistaa haarukalla tökkiä vielä että se höyry pääsee ulos eikä noi sit levähdä uunissa. Muistaakseni paistoin 225 asteessa...aikaa en koskaan kato...otan pois ku näyttää hyvälle :)

Alkuviikosta tein kinkkukiusauksen, tää näyttää niin ihan pirteelle vielä paistinpannulla, toisessa kuvassa on jo valmiina otettu uunista

20180109_124431.jpg20180109_144021.jpg

Ohjeena sen verran, että siinä on Atrian palvirouhetta 250 gr, suikaloitua purjoa, paprikaa, peruna-sipulisekotuspss, pepperonipaprikaa, 2 prk kasvirasvasekoitetta 7%. Kun oli ollu uunissa sen verran et väri muuttui jo pinnalla ni lisäsin tomaattiviipaleita sekä vähän emmentaaliraastetta....uunissa ehkä vielä joku 10-15 minsaa.

Viimeisin mössö mitä tein on kanakeitto...tää näyttää ihan kauheelle mutta maku on pääasia :)

IMG_20180118_150412.jpg

Mä teen kanakeiton aina valmiiseen pussikeittoon eli nyt Knorrin, keitän ohjeen mukaan...paistoin sekaan kanasuikaleet, pannulle niitten päälle puristin sitruunanmehua. Ennen kanasuikaleiden lisäämistä sekotin keittoon pussillisen pakaste kasvissuikaleita ja homejuustoa, kun suikaleet ja juusto sulanu ni sit kanat ja tää oli valmis. Tohon päälle pilkoin kuppiini pepperonipaprikaa (mulla nykyään joku kauhee himo siihen :D ) Mausteena vielä paprikajauhetta ja rouhittua mustapippuria...suolaa ei ois tarvinu lisätä mut tyhmänä lisäsin ennen maistamista. Eilen ku poika tuli ni keitin tohon sekaan vielä riisiä ni se sai sit vielä vedettyä mahansa täyteen eikä tarvinu alkaa väsää mitään muuta. Tänään meillä on pihvipäivä :)

Mulla on nykyään myös hirvee vimma tilata lankoja...niitä on nyt tulossa Kiinasta vaikka kuinka paljon, nää tuli Novitalta eilen

20180119_203058.jpg

Alelankoja...sehän täs ärsyttävintä, ettei mulla varsinaisesti oo oikee mitää ideaa mitä teen mut kuhan tilasin. Kaikki nää on 80% akryyliä ja 20% villaa. 3 kerää Pop karusellia ylävasemmalla, alla 3 kerää Pop karnevaalia ja oikeanpuoleiset Hyrrä sambaa. Paksumpia lankoja joten kai näistä jotain huiveja tai säärystimiä saa :)

Oon mä saanu tehtyä jo melkein valmiiks tämän huivin josta jo viime keväänä laitoin kuvaa :)

Pitäs kai tehdä joku inventaari taas langoista ku niitä on ihan kauheesti...jos se pistäis rajottamaan tätä ostelua.

Enivei...mulla tuolla oli yhtä lankaa jota ostanu jo toissa syksynä, mutta en oo keksiny mitää tekoa sille...sekin tosi paksu lanka joten mä tekasin vuorokaudessa säärystimet. Yksi kerä per säärystin :)

screenshot.941.jpg

Nää on aivan ihanat tai siis ainakin ite tykkään <3

Mitähän vielä....kankaita edelleen odottelen englannista, täytyy ehkä vaihtaa firmaa ku sieltä tulo on nyt vähän nihkeetä...nytkin ollu "On backorder" -tilassa jo 2 viikkoa. Ebayn kautta ku samalta yritykseltä tilasin ni kankaat tuli reilussa viikossa...ebayn kautta on vaan tosi paljon kalliimpaa ku suoraa noitten omien sivujen.

Loviisaan ne tahtoo (on siis asiakkaan käyny kyselemässä) nyt vielä meikkipussukan kokosia malleja myyntiin joten niitä sit täytyy alkaa väsäämään...niissä kehysleveys on 16 cm. En oo tehny niitä moneen vuoteen koska menekki ollu tosi huono mut jos niitä nyt kerran menee ni samapa tuo.

Täs ajankuluks kankaita odotellessa oon virkkaillu avainnauhoja, viimeks taisin mallista jo kuvaa laittaa, mutta nyt mä treenasin taas vähän tällästä mikä tehdään vahatusta puuvillanyöristä. Tää kuvassa oleva on raakile koska varasin liian vähän nauhaa, mutta malli varmaan selviää. Helmet on muovia ja akryyliä :)

IMG_20180120_091602.jpg

Eiköhän täs taas ollu...helmenä (kirjaimellisesti) kuitenkin pohjalla on yks tilaustyö = avainkaulakoru, jota en saanut viimeisteltyä kiinnityksen kanssa koska tarvi tilata niitä kiinnityshelmiä. Tää on mun ystävän tilaus ja käytetty ihan lasihelmiä.

IMG_20180118_121746.jpg

Tää on jo toinen minkä tilas...eka oli kestäny vuoden päivät melkein, mutta hajonnu ku kumartuessa oli tarttunu johonkin kiinni ja ylösnoustessa se sit pätkähti poikki.

Nyt mä lopetan tän teiän kiusaamisen...arvonta on edelleen viikon voimassa ja näyttää siltä että ei paljon tarvi arpoa koska halukkaita vain yksi...siis kommentti vain riittää, that's all :)

Kivaa ja lauhaa viikonloppua kaikille jotka tän jakso kahlata loppuun asti <3